Koszyk

ilość produktów: 0
suma: 0.00 zł
zobacz koszyk


Książka

UWAGA!!!

Uprzejmie informujemy, że  do odwołania wysyłki z księgarni robimy tylko  w poniedziałki. Odbiór osobisty możliwy jest tylko w poniedziałki w godz. 9-14-ta.

Witamy w Wirtualnej Księgarni Wydawnictwa Sic!. Znajdą w niej Państwo pełną ofertę książek wraz z wyczerpującą informacją o każdej z nich

 

Dla Państwa wygody książki zostały pogrupowane w kategorie pozwalające odszukać tę część oferty, która szczególnie Państwa interesuje. Pomocą służy też wyszukiwarka ułatawiająca znalezienie określonego tytułu bądź książek określonego autora.

Zatem koszt zakupu wyniesie: cena książki (lub książek) + 16zł (płatność elektroniczna) lub + 20 zł (za zaliczeniem pocztowym). Jeśli zaś wybierzecie Państwo odbiór osobisty (w naszym biurze w Warszawie), prosimy o telefoniczne umówienie się na odbiór lub mailem na adres sprzedaz@wydawnictwo-sic.com.pl. Istnieje wtedy możliwość płatności internetowej, gotówką lub kartą.

Przy zamówieniach o wartości powyżej 250 zł (bez kosztów wysyłki i pobrania) koszty wysyłki i pobrania pokrywa Wydawca. 

Ewentualny zwrot możliwy wyłącznie po dostarczeniu oryginalnego paragonu fiskalnego.

 

W związku z planowanym zamknięciem Wydawnictwa Sic!  z dniem 31 lipca 2023 r., proponujemy zakup naszych ksiązek z rabatem 50%.

Zamówienia proszę kierować na adres sprzedaz@wydawnictwo-sic.com.pl.  Zamówienie zostanie policzone z rabatem.


Walter Benjamin
Rok wydania: 2013
Wydanie: 1
Redakcja: Adam Lipszyc
Tłumaczenie: Andrzej Kopacki
Format: 135 x 205 mm
Opracowanie graficzne: Jacek Staszewski
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Liczba stron: 360
ISBN: 978-83-61967-55-2

Cena: 42,90

Fragment książki:

Jeśli wierzyć pewnemu sugestywnemu zapisowi w dzienniku Benjamina, do rozważań nad koślawymi dramatami niemieckiego baroku zainspirowało go przedstawienie Cyda, które oglądał w Genewie w roku 1916: dostrzegł wówczas, że król ma krzywo nasadzoną koronę. Istotnie, żaden obraz nie ujmuje lepiej tego, co Benjamin ma do powiedzenia o dramacie żałobnym. W centrum tego dramatu stoi król, który ma być władcą absolutnym. Choć jednak stanowi on zwieńczenie świata stworzonego, sam jest nadal istotą stworzoną i jako taki nie potrafi przezwyciężyć zasadniczego prawidła rządzącego tym światem. Nie potrafi mianowicie powstrzymać wieczystego rozpadu, którego strumień musi porwać także i jego królewską osobę, co dowodnie ilustrują krwawe dramaty niemieckiego baroku. Jego śmierć nie ma jednak charakteru tragicznego, nie jest paradoksalną ekstazą rozsadzającą dwuznaczne mechanizmy mitu, a jedynie kolejnym przypadkiem nieustannej erozji świata, której nie potrafił pohamować pogrążony w rozpaczy król. Korona siedzi krzywo na głowie nawet najpotężniejszego władcy. Albowiem tym, co dochodzi do głosu u progu nowożytności w tandetnych sztukach niemieckiego baroku, są dzieje pojęte nie tyle jako postęp czy organiczny wzrost, ile jako nieustanny, bezcelowy rozpad wszystkich form, jakie próbujemy klecić niczym absolutni władcy naszych małych królestw.

Adam Lipszyc - Posłowie