Koszyk

ilość produktów: 0
suma: 0.00 zł
zobacz koszyk


Książka

Witamy w Wirtualnej Księgarni Wydawnictwa Sic!. Znajdą w niej Państwo pełną ofertę książek wraz z wyczerpującą informacją o każdej z nic

Dla Państwa wygody książki zostały pogrupowane w kategorie pozwalające odszukać tę część oferty, która szczególnie Państwa interesuje. Pomocą służy też wyszukiwarka ułatawiająca znalezienie określonego tytułu bądź książek określonego autora.

Zatem koszt zakupu wyniesie: cena książki (lub książek) + 13 zł (płatność elektroniczna) lub + 19,50 zł (za zaliczeniem pocztowym). Jeśli zaś wybierzecie Państwo odbiór osobisty (w naszym biurze w Warszawie), prosimy o telefoniczne umówienie się na odbiór lub mailem na adres sprzedaz@wydawnictwo-sic.com.pl. Istnieje wtedy możliwość płatności internetowej, gotówką lub kartą.

Przy zamówieniach o wartości powyżej 250 zł (bez kosztów wysyłki i pobrania) koszty wysyłki i pobrania pokrywa Wydawca. 

Ewentualny zwrot możliwy wyłącznie po dostarczeniu oryginalnego paragonu fiskalnego.


Susanna Kaysen
Rok wydania: 2008
Wydanie: I
Redakcja: Katarzyna Nadana
Tłumaczenie: Barbara Lindenberg
Tytuł oryginału: The Camera My Mother Gave Me
Format: 135 x 205 mm
Opracowanie graficzne: Jacek Staszewski
Oprawa: miękka
Liczba stron: 136
ISBN: 978-83-60457-54-2

Cena: 27,90 zł
Promocja: 5,00

Susanna Kaysen znana jest polskim czytelnikom jako autorka autobiograficznej powieści Przerwana lekcja muzyki, na podstawie której powstał (1999) nagrodzony Oscarem film pod tym samym tytułem z Winoną Ryder i Angeliną Jolie w rolach głównych. W Przerwanej lekcji muzyki Kaysen przedstawiła swoje przeżycia podczas dwuletniego pobytu w zamkniętym szpitalu psychiatrycznym McLean Hospital, gdzie trafiła jako młoda dziewczyna. Jej ostatnia książka – Aparat, który dała mi matka [The Camera My Mother Gave Me, 2001] – również opowiada o chorobie. W niezwykle szczery, otwarty, a zarazem dowcipny sposób Kaysen opisuje tu swoje zmagania z przeróżnymi lekarzami – internistami, ginekologami, lekarzami medycyny naturalnej, zielarzami, u których bezskutecznie szukała pomocy, gdy coś zaczęło "być nie tak" z jej pochwą. Tytuł powieści nawiązuje do sceny z filmu Luisa Buñuela Viridiana, w której grupa wieśniaków, zgromadzonych na wspólnym obiedzie, prosi młodą dziewczynę o zrobienie im zdjęcia, na co ona, podnosząc do góry spódnicę, mówi, że użyje „aparatu, który dostała od swojej matki”. Książka Susanny Kaysen opowiada o ogromnej roli, jaką seksualność odgrywa w naszym życiu. Autorka pokazuje, co dzieje się, gdy miejsce erotyki zajmuje ból i cierpienie. Opisuje, w jaki sposób choroba wpłynęła na jej relacje z najbliższymi – z chłopakiem i przyjaciółmi oraz na jej stosunek do samej siebie. Mówi o bezradności swojej i lekarzy, którzy w żaden sposób nie potrafili jej pomóc. Zastanawia się, czy nieustanny ból pochwy, który odczuwała, nie miał podłoża psychosomatycznego. Próbuje zrozumieć, co jej ciało chce jej powiedzieć. „Moja pochwa wciąż próbuje zwrócić na siebie moją uwagę. Ma mi do powiedzenia coś ważnego. A ja słucham”.


"Pisarka znana z Przerwanej lekcji muzyki tym razem tworzy rodzaj groteskowej medycznej Odysei, której podmiotem jest jej własna wagina. Ona i ja - nierozłączna para, która nie może się porozumieć w żadnym ze znanych języków. Tajemnicza choroba określana jako Zespół Zapalenia Przedsionka Pochwy powoduje uporczywy i niezrozumiały ból. Susanna Kaysen zwięźle i precyzyjnie relacjonuje bogatą ekspresję bólu: jego style, okoliczności, pulsacje, fluktuacje, stopnie natężenia. Z niesłychanym poczuciem humoru, pasją zdobywania wiedzy, rozsądkiem i sceptycyzmem pisarka tworzy historię choroby, a zarazem metaforę kondycji kobiety współczesnej. Gdzieś między seksualnym wyzwoleniem, prawami pacjenta, medycyną alternatywną, gąszczem naukowych odkryć, gdzieś między potęgą instytucji opieki medycznej a cierpieniem znajduje się "zagadka kobiecości". Ta sama, którą analizowali moderniści u progu ubiegłego stulecia. Zagadka tkwi w kulturze, a zarazem we wnętrzu kobiecego ciała. W języku i w neuronach. W duszy i w fizjologii. Kaysen czyni siebie przedmiotem i podmiotem terapeutycznych dociekań. Tworzy kolejny, najciekawszy i najbogatszy "monolog waginy". Polityczne przesłanie, które ukryła pomiędzy wierszami, jest złożone i nieoczywiste, jak nieoczywista i złożona jest wolność, z której możemy dziś korzystać." - Kazimiera Szczuka, "Wysokie Obcasy" z 7.06.2008


Linki do recenzji:

http://www.przystan-literacka.pl/index.php?show=2166


http://artpapier.com/?pid=2&cid=1&aid=1471


Patronat medialny: