Książka
UWAGA!!!
Uprzejmie informujemy, że do odwołania wysyłki z księgarni robimy tylko w poniedziałki. Odbiór osobisty możliwy jest tylko w poniedziałki w godz. 9-14-ta.
Witamy w Wirtualnej Księgarni Wydawnictwa Sic!. Znajdą w niej Państwo pełną ofertę książek wraz z wyczerpującą informacją o każdej z nich
Dla Państwa wygody książki zostały pogrupowane w kategorie pozwalające odszukać tę część oferty, która szczególnie Państwa interesuje. Pomocą służy też wyszukiwarka ułatawiająca znalezienie określonego tytułu bądź książek określonego autora.
Zatem koszt zakupu wyniesie: cena książki (lub książek) + 16zł (płatność elektroniczna) lub + 20 zł (za zaliczeniem pocztowym). Jeśli zaś wybierzecie Państwo odbiór osobisty (w naszym biurze w Warszawie), prosimy o telefoniczne umówienie się na odbiór lub mailem na adres sprzedaz@wydawnictwo-sic.com.pl. Istnieje wtedy możliwość płatności internetowej, gotówką lub kartą.
Przy zamówieniach o wartości powyżej 250 zł (bez kosztów wysyłki i pobrania) koszty wysyłki i pobrania pokrywa Wydawca.
Ewentualny zwrot możliwy wyłącznie po dostarczeniu oryginalnego paragonu fiskalnego.
W związku z planowanym zamknięciem Wydawnictwa Sic! z dniem 31 lipca 2023 r., proponujemy zakup naszych ksiązek z rabatem 50%.
Zamówienia proszę kierować na adres sprzedaz@wydawnictwo-sic.com.pl. Zamówienie zostanie policzone z rabatem.
Rok wydania: 2006
Wydanie: 1
Redakcja: Katarzyna Nadana
Tłumaczenie: Maciek Żakowski
Tytuł oryginału: The Market
Wydawca oryginału: Polity Press
Format: 135 x 205 mm
Oprawa: miękka
Liczba stron: 210
ISBN: 83-60457-08-5
Cena: 26.00 zł
Odkąd Adam Smith powołał do życia ideę „niewidzialnej ręki rynku”, jej obrońcy uważają, że najkrótsza droga do społecznej spoistości, materialnego dobrobytu i żywotności politycznej wiedzie nie poprzez scentralizowaną kontrolę i planowanie, lecz poprzez laissez-faire – postawę nieinterwencjonistyczną. Alan Aldridge objaśnia czytelnikom złożone relacje między opisem, analizą i ideologią we współczesnych teoriach rynku. Cechą wyróżniającą jego książkę jest nacisk na rolę kultury w kształtowaniu rynkowej rzeczywistości społecznej.
Wśród analizowanych przez Aldridge’a ideologii znajdują się:
* rynkowy fundamentalizm – przekonanie o powszechnych korzyściach płynących z mechanizmów wolnorynkowych;
*rynkowy populizm – założenie, że wolny rynek wyraża demokratyczną wolę ludu;
*homo oeconomicus – wiara, że głównym motywem naszego działania jest maksymalizacja osobistych korzyści;
*globalizm – neoliberalne przeświadczenie, że globalna ekspansja rynkowa jest nieunikniona, a działanie polityczne nie ma znaczenia.
Rynek z pewnością zainteresuje studentów i badaczy zajmujących się socjologią życia ekonomicznego, socjologią ekonomiczną i polityczną.